Nike

Inkluze, udržitelnost a soustavná inovace jsou pojmy, které se zapustily do DNA této značky. A samozřejmě skvělý design. Nike je světový gigant, který si pro sebe dokázal urvat téměř třicet procent z celé trhu s atletickým vybavením.

Jde o jednu z největších a nejstabilnějších firem, kterou obdivuje celý svět. Minimálně tedy 150 milionů fanoušků na instagramu. Zakladatelé Phil Knight a Bill Bowerman začínali v šedesátých letech, tehdy ještě pod názvem Blue Ribbon Shoes, který si ponechali do sedmdesátého prvního. O osm let později přišli s technologií Air což se zpětně ukázalo jako jeden z nejzásadnějších milníku pro Nike. O pět let později podepsali smlouvu s Michaelem Jordanem, aby dali vzniknout nejoblíbenějším siluetám a svým způsobem i sekundárnímu trhu (resell market). 2004 koupili značku Converse. A od roku 2015 oblékají NBA.

Nike nikdy nepřestalo věřit ve sport a jeho sílu dostat z kohokoli to nejlepší. I proto vytvořili globální komunitu Play, která skrze lokální sportovní organizace pomáhá mladým dívkám poznat sílu pohybu a týmové sportu. Navíc si uvědomují dopad módního průmyslu na planetu: “Abychom ochránili planetu, nečekáme na řešení, vytváříme je. S cílem chránit budoucnost sportu se naše práce na Planetě zaměřuje na uhlík, odpad, vodu a chemii.”

Just Do It!

Footshop