Přihlaš se
129 produktů

Tenisky adidas Originals Gazelle

Scrolluj dolů
Scrolluj dolů
Není moc jasné, proč se adidas Gazelle jmenují adidas Gazell, ale je jisté, že si tyto tenisky oblíbila např. i Madonna nebo Justin Timberlake.

Gazelle

Ikonická silueta, která si drží svou popularitu od poloviny 60. let a svůj vrchol popularity zažila v 70. letech. Byla představena zcela nová pata a byla aktualizována s podrážkou z mikrobuněk a hexagonálním vzorem. Gazelle je vůbec první semišová sportovní obuv od této značky. Obvykle se používala kůže, ale semiš je lehčí a poskytuje stejné ochranné vlastnosti. Společně s modelem Campus, nebo Samba tvoří pěkné vintage trio, které vyzařuje silný retro feeling a lze je snadno kombinovat. Původně byly Gazelle nabízeny ve variantě s červenou a modrou barvou a se známými bílými pruhy po stranách. V roce 2016 Jean Khalifé, návrhář obuvi ve společnosti adidas Originals, prohlásil, že se postarali o to, aby milimetr po milimetru a steh po stehu znovu vytvořili perfektní archivní repliku boty. Týkalo se to přístupu adidasu k opětovnému vytvoření velmi originálních retro Gazelle. Stejně jako siluety mnoha značek se Gazelle stala klasikou v řadě Originals. Byla přijata různými subkulturami, či módními trendy a zůstala relevantní a atraktivní napříč generacemi.

adidas Originals

Historie značky adidas sahá až do roku 1920, kdy její zakladatel Adolf Dassler začal vyrábět sportovní boty v prádelně své matky v Německu, v městečku Herzogenaurach. Adolf a jeho bratr Rudolf, původně známí jako „Továrna na boty bratří Dasslerů“, spolupracovali na vytvoření inovativní obuvi pro sportovce. Jejich boty získaly uznání pro svou kvalitu a výkon. To vedlo k jejich prvnímu velkému průlomu během olympijských her v roce 1936, kdy americký sprinter Jesse Owens vyhrál čtyři zlaté medaile a na nohách měl jejich tretry. Sedmdesátá léta znamenala pro adidas další milník, a to uvedením ikonických tenisek Superstar, které se vyznačují výraznou skořepinovou špičkou a koženým svrškem. V průběhu let značka pokračovala v inovacích a spolupráci se sportovci, návrháři a celebritami. V posledních letech adidas rozšířil své zaměření i mimo sportovní oblečení, ponořil se do sfér životního stylu a módy. Klíčovým momentem byl také závazek značky k udržitelnost a iniciativou “Adidas Better Place Program“, jehož cílem je snížit dopad na životní prostředí prostřednictvím odpovědných výrobních postupů a recyklovaných materiálů. Dnes je adidas jednou z předních světových značek sportovního oblečení, která je známá svými inovacemi, stylem a neochvějným odhodláním podporovat výkon sportovců. V současnosti jsou nejvyhledávanějšími modely adidas Samba nebo Campus. Součástí značky je také sportovní odnož s názvem Performance. Ta se liší jak zaměřením, tak logem.